maanantai 7. tammikuuta 2013

Lapaset




Näyttää aika tavallisilta lapasilta eikös? Näissä on kuitenkin jotain ihan uutta minulle, nimittäin kyseessä on ensimmäiset lapaset, jotka olen vuorittanut (onko toi edes sana?!). Ei ehkä pitäisi kertoa, mutta lapaset on neulottu jo viime vuoden kevättalvella. Lankana silloista uutuutta eli Novitan turkoosia Polkkalankaa. Poikaystävä ilmoitti, että hän haluaa niihin myös fleecevuorituksen, niinkuin edellisissä äitinsä tekemissä lapasissakin oli. Minä vastustin ja totesin että herra ompelee sellaiset sitten ihan itse, minä en ala. Kangas käytiin ostamassa, mutta jotenkin se homma jäi sitten siihen. Nyt ennen joululomaa asia tuli taas esiin ja ajattelin että jospa kuitenkin yrittäisin. Eilen, joululoman viimeisen päivän kunniaksi, päätin ryhtyä hommiin. Anopin tekemistä lapasista otettiin sitten kaavaa, hieman sovellettiin ja vuoritus syntyi. Tuli juuri sopivat! Käsinneulomalla vuori ei ehkä näkyisi niin selkeästi, mutta nyt huristeltiin vaan koneella vuoritus paikoilleen. Eikä ollut tuo vuorittaminen edes niin vaikeaa ja hankalaa, mitä olin etukäteen ajatellut. Jospa lapaset ehtisivät sittenkin tänä talvena käyttöönkin asti.

Joululoma tosiaan ohi ja ensimmäinen koulupäivä takana. Ihana palata taas arkeen! Karkki/sipsilakko alkoi myös taas, tuli kyllä jouluna sen verran mussuteltua, että oli jo aikakin aloittaa taas lakko. Vähän on aivot vielä lomailu-asetuksissa, mutta eiköhän tuohon kouluun äkkiä taas totu.

Ihanaa viikonalkua!

Ei kommentteja: