lauantai 8. helmikuuta 2014

Kevät saapui aikaisin kotiin





Mä suoritin kotona "perinteistä viikkosiivousta" keskiviikkona ja kun olin saanut asunnon siistiksi jäin tuijottelemaan mun punatulkkuverhoa. Vaikka vakaasti vannoin viikko takaperin että tulkut saavat olla ikkunassa vielä, alkoi kuitenkin tulla sellainen tunne että vaihtelukin virkistäisi. Niinpä kurkkimaan verhovarastoa, josta löytyikin unholaan jäänyt toisenlainen tirppakangas. Olen ostanut kankaan joskus Anttilan alesta pakan loppuna ja nyt se iski kovasti silmääni. Tämän viikon harmaus on saanut kovasti jo kaipaamaan kevättä ja niinpä päätin ommella itselleni uuden verhon. Samalla laitoin vaihtoon myös suuren osan sisustusta ja tällä hetkellä koti on taas paljon keväisempi. Paljon eri värejä, jotka kuitenkin yhdessä luovat hempeän ja toimivan kokonaisuuden. Punaiset jutut pääsevät siis odottelemaan taas ensi talvea, nyt mennään keväisimmillä väreillä eteenpäin! Harmittaa vaan kun tuolla ulkona on tosiaan ollut koko päivän niin synkkää ettei tästä sisällä kuvaamisesta tunnu oikein tulevan taas mitään.

Mulla on menossa taas kunnon laiskottelu viikonloppu. Eilen istuttiin iltaa täällä mun luona vanhojen ja nykyisten työkavereiden kanssa ja pikkuisen päästiin tanssilattiallekin keskustaan pyörähtämään. Tänään olen herännyt tavallista niin paljon myöhemmin että normaalisti varmasti oikein kiukuttaisi nukkua niin pitkään, mutta kun ei ole kiire mihinkään niin saahan sitä nukkua. Olen selvitellyt kesätyöasioita, tiskannut ja tuhonnut eilisillan jämäruokia. Neuleen voisi illaksi napata käteen, viime viikko kun oli neulomisen suhteen aika hiljaista. Tuo työssäoppimiseni on tällä viikolla taas väsyttänyt oikein kunnolla ja iltaisin ei oikein jaksa tehdä yhtään mitään. Onneksi on nämä vapaat viikonloput!

Ei kommentteja: