torstai 27. syyskuuta 2012

Sekopäistä pohdintaa


Olen tässä viime päivinä miettinyt mihin suuntaan lähtisin tätä blogiani kehittämään. Tämähän on pitkälti toiminut vain käsityöblogina, jossa olen esitellyt tekemiäni juttuja. Höpötykset nimi ei ihan kuitenkaan viittaa ehkäpä tähän ja alussa kun blogini monta vuotta sitten loin, kuvittelin että kirjoittaisin tätä enemmän päiväkirjamaisesti, mitä vähän aikaa alussa teinkin. En kuitenkaan halua, että tämä muuttuu sellaiseksi missä kerron minkä väriset sukat laitoin aamulla jalkaan (ne on muuten useimmin ihan vaan mustat) tai mitä söin lounaaksi. Olen myös sen verran laiska ihminen, jonka laukku pursuilee yli ilmankin, että kantaisin vielä kameraakin mukanani. Blogiinhan oleellisesti kuuluvat kuvat, itse en jaksa edes aloittaa lukemaan postauksissa jotka ovat vaan pelkkää kirjoitusta. En omista kuvankäsittely ohjelmaa, vaikka kovasti haluaisinkin, mutta en jaksa muokata tänne laittamiani kuvia. Ne ovat juuri sellaisia, millaisiksi kamera ne on muovannut, tietysti kameran asetukseksi koitan väännellä parhaaseen mahdolliseen suuntaan. Enkä edes omista mitään kovin hienoa kameraa.

Mihin suuntaan siis kehittää blogia? Olen nyt viimeisen viikon verran ollut taas todella innoissani tästä, mutta riittääkö innostus kauan? Käsityöt pitäisin edelleenkin pääpointtina, mutta teenkö niitä kuitenkaan enää nykyisin niin ahkerasti. Tosin nyt kun enää opiskele alaa, olen huomannut iltaisin helpommin tarttuvani puikkoihin kun koko päivän on tehnyt ihan jotain muuta kun käsitöitä. Olisiko mitään ideaa postata välillä jostain ihan höpönlöpöstä. Mitään asukuvapostauksiakaan en tänne haluaisi, vaikka vaatteista ja muodista pidänkin. Oman pärstän kuvaaminen hirvittää. Tietysti ostoksista voisi kirjoittaa, niistä olen joskus ennenkin kirjoittanut. Ruokaa en osaa tehdä, ei siis mitään reseptiäblogia tästä. Jotain lisää kaipaisin käsityöpäiväkirjan lisäksi, mutta mitä?

Entäpä se postaustahti sitten? Hyvää blogiahan päivitetään monesti päivässä, vähintään ainakin sen kerran ja pidempää taukoa ei saisi tulla kuin maksimissaan kaksi päivää. Toisaalta koska olen aiemminki pitänyt tätä vain itseäni varten niin tarvitsenko tiuhaa postaustahtia? Riittääkö edes aikani siihen? Myönnän kyllä, että nyt tässä tuli ehkä vähän liian pitkäkin tauko, kun se kesti yli puolivuotta. Raportoitavaa olisi siinäkin välissä ollut, mutta jotenkin ei vaan ollut innostusta kirjoittaa. Mutta tarviseeko sitä väkisin kirjoittaa jos ei mitään asiaa ole? Olen huomannut että olen viime aikoina vähentänyt roimasti facepäivityksieni määrää, ei ole mitään jännittävää raportoitavaa.

En ole ottanut tästä blogista koskaan suuremmin mitään stressinaiheita itselleni. Enkä kyllä aio ottaa jatkossakaan. Kirjoitan kun on kirjoitettavaa. Jos joku lukee, niin kiitos mielenkiinnosta :) Itse olen kovin huono jättämään mitään kommentteja mihinkään, en kuitenkaan pahastu jos joku sellaisen minulle jättää. Ehkä mietin tätä kehittely asiaakin vielä. Jotain uutta tekisi mieleni keksiä. Ainakin nyt kun kirjoitusinnostusta löytyy!

Mahtoikohan tässä höpinässä olla päätä tai häntää? Näin käy usein :D Ihanaa jos joku tämän jaksoi lukea, jos ei, niin ei se haittaa. Jatkan Gilmoren Tyttöjen töllöttelyä, hetkisen päästä saa jo lähteä nypläämäänkin taas! Hauskaa illanjatkoa!

-Henni


Ei kommentteja: